بازی لیزر تگ در ایران

نیاز به تدوین قانون جامع بازی های دیجیتال و سرگرمی های نوین

نیاز به تدوین قانون جامع بازی های دیجیتال و سرگرمی های نوین نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با پیشنهاد مطالعه برای تدوین قانون جامع بازی های دیجیتال و سرگرمی های نوین توسط بنیاد، از آمادگی مجلس برای پیگیری تصویب آن آگاهی داد.


به گزارش لیزر تگ به نقل از بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، محسن زنگنه -نماینده مجلس شورای اسلامی- و رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونین بنیاد ملی بازی های کامپیوتری، اظهار داشت: موضوع بازی های کامپیوتری از این نظر که در تعامل و ارتباط با موضوعات دیگری چون سبک زندگی، اقتصاد و فرهنگ است موضوعی مهم و حساس است.
وی اشاره کرد: امیدوارم برخی کاستی ها درباب نگاه به صنعت بازی های ویدئویی و جایگاه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری موجب دلسردی این مجموعه در درنوردیدن این مسیر دشوار نشود. برای برخی حوزه های تکنولوژی های جدید مانند کمک به توسعه صنعت بازی های دیجیتال هر چقدر اعتبارات تخصیص یابد به هدر نمی رود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اعلان اینکه بودجه ای در اختیار این مجموعه قرار می گیرد، اصلا قابل مقایسه با برخی مجموعه های فرهنگی دیگر نیست، اشاره کرد: در صورت تصویب افزایش بودجه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری برای سال ۱۴۰۰ به سمت دولتی سازی بازی ها حرکت نکنید، برای اینکه بنیاد باید همان نقش رگولاتوری، حمایتی و نظارت را داشته باشد.
زنگنه همین طور درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی برای افزایش بودجه بنیاد ملی بازی های کامپیوتری اظهار داشت: به نظر لازم است ضمن پیگیری افزایش اعتبارت بنیاد، برای ارائه تسهیلات کم قیمت به بازی سازان و رفع موانع کسب وکار بازی سازان در بخش های مختلف برنامه ریزی نماییم.
دبیر کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی ضمن ارائه پیشنهاد مطالعه تدوین قانون جامع بازی های دیجیتال و سرگرمی های نوین به بنیاد و پیگیری تصویب آن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مطالعات برای تدوین این قانون مراقب باشید که این قانون منجر به فربه شدن این مجموعه نشود. سفارش می کنم از ظرفیت های مجلس شورای اسلامی استفاده گردد. چونکه تعامل بنیاد با نیروهای جوان این مجلس که دغدغه حوزه صنایع فرهنگی و رسانه ای را دارند، می تواند موجب شکل گیری اتفاقات خوبی شود. این مجلس ظرفیت بسیار خوبی برای پشتیبانی از حوزه بازی های کامپیوتری و اقدامات بنیاد دراین زمینه دارد.

نگاه راهبردی در بودجه ریزی نیاز اکوسیستم بازی های دیجیتال است
سیدصادق پژمان -مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتر ای- نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اهداف تاسیس بنیاد و رویکردهای آن در حوزه بازی های کامپیوتری با انتقاد از عدم توجه به صنعت بازی های کامپیوتری در ایران در تصمیم گیری های کلان برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اشاره کرد: امروز در دنیا گردش مالی صنعت بازی های کامپیوتری از صنایع رسانه ای دیگر همچون صنعت سینما پیشی گرفته و بالاتر است. تحقیقات نشان می دهد صنعت بازی های دیجیتال در کشور ما هم این تحولات را رقم خواهد زد. از این جهت برای این اکوسیستم با حوزه های گوناگون و گسترده باید در بودجه ریزی با مطالعات روندهای آینده با نگاه راهبردی عمل کرد.
او با اشاره به رویکرد معاونت پژوهش بنیاد در پشتیبانی از حوزه تحقیق و تولید بازی های جدی به برگزاری چهارمین دوره جایزه بازی های جدی اشاره نمود و اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پشتیبانی از تولید بازی های جدی بواسطه برگزاری این رویداد همچون راهیابی تیم های منتخب این رویداد به جشنواره های بین المللی معتبر و کسب جوایز جهانی، شکل گرفته است که البته برای تجاری سازی این بازی ها نیاز به کمک داریم.
مدیرعامل بنیاد با اشاره به رویکردهای حمایتی بنیاد از تیم های بازی سازی در قالب حمایت های هوشمند، ضمن معرفی سازوکار ساختار حمایتی همگرا اضافه کرد: برای سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۰۰ تیم و استودیو بازی سازی از سراسر کشور تقاضای عضویت در این ساختار حمایتی را داشتند که در نهایت بیش از ۷۰ تیم- استودیو به عضویت این ساختار در آمدند. هم اکنون نیز در قالب کمک های ساختار حمایتی همگرا همه آن چیزی که تیم های بازی ساز درباب آموزش، فضای کسب وکار و اعزام به رویدادهای جهانی نیاز دارد در قالب تسهیلات پس پرداخت به آنها ارائه می شود.
پژمان همین طور درباب توسعه اقدامات آموزشی بنیاد درباب ارائه آموزش های لازم به علاقمندان به صنعت بازی در کشور اظهار داشت: بنیاد ملی بازی های کامپیوتری با ایجاد مدرسه بازی سازان فردا در شبکه دانش آموزی شاد از این بستر برای آموزش بازی سازی به ۷۰ هزار دانش آموز از سراسر کشور بهره برده است. ضمن اینکه محتواهای آموزشی ارائه شده در این شبکه فقط برای این دانش آموزان تولید شده است. علاوه بر آن با رونمایی از سایت فهم بازی که به همت معاونت آموزش بنیاد انجام شده است، همه آن چیزی که والدین درباب سواد بازی های کامپیوتری نیاز دارند بوسیله محتواهای فرهنگی و آموزشی مناسب در اختیارشان قرار می گیرد.
وی با بیان خبر راه اندازی مرکز پاسخگویی به تماسهای مردمی در معاونت نظارت بنیاد نیز اظهار داشت: از چند ماه گذشته تیمی برای حضور در این مرکز مورد آموزش قرار گرفته اند تا با شناخت از بازی ها بتوانند پاسخگوی تماسهای تلفنی در این عرصه باشند.



1399/10/10
01:06:27
0.0 / 5
1262
تگهای خبر: آموزش , بازی , بازی سازی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
x
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴

لیزر تگ

لیزر و بازی

lazertag.ir - حقوق مادی و معنوی سایت لیزر تگ محفوظ است