رییس سازمان فناوری اطلاعات در غرفه مهر:
با اهمیت ترین خدمات پیامرسان ها در انتخابات ۱۴۰۲
لیزر تگ: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، تمهیدات این سازمان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 1402 و با اهمیت ترین سرویسهای پیامرسان های داخلی برای کاندیداها را تشریح نمود.
به گزارش لیزر تگ به نقل از مهر مستقر در نمایشگاه رسانه های ایران، محمد خوانساری بامداد امروز از غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه رسانه های ایران بازدید نمود. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این بازدید درباره ی تمهیدات این سازمان بطور ویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۲ سخن گفت.
وی همین طور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی امکاناتی که سکوهای داخلی در اختیار کاندیداهای انتخاباتی قرار می دهند، توضیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: در امتداد سیاست های کلی انتخابات که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند و بمنظور شفاف سازی و آگاهی رسانی که موجب شود بازار انتخابات گرم شود و مردم اقبال بیشتری جهت افزایش مشارکت در انتخابات داشته باشند، سازمان فناوری اطلاعات و پیامرسان ها با فعال شدن در این حوزه اقداماتی را برنامه ریزی کرده اند. از آنجائیکه پیامرسان ها نقش مهمی را در زندگی مردم ایفا می کنند در حوزه انتخابات نیز جلسات مختلفی با پیامرسان ها مختلف برگزار کردیم تا به قالب مشترکی به جهت اینکه کاندیداها بتوانند از خدمات پیامرسان ها استفاده نمایند برسیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: در این قالب مشترک سعی کردیم زمینه ای را فراهم نماییم تا کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از پیامرسان ها در امتداد تبلیغات خود استفاده نمایند کاندیداها می توانند در این پیامرسان ها ثبت نام کنند و از ظرفیتی که برای آنها به وجود آمده استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ گونه خدمت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه انتخابات با استفاده از ظرفیت پیامرسان های داخلی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: نشان ویژه یا تیک آبی مهم ترین خدمتی است که در این حوزه ارائه شده است، معرفی ویژه در صفحه انتخابات، پخش زنده، اتاق گفتگو و ایجاد امکانی برای مناظرات انتخاباتی تعدادی از این خدمات به شمار می آید. این ۴ خدمت را همه پیامرسان هایی بومی که در کشور فعال می باشند بصورت رایگان در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس قرار می دهند.
خوانساری اضافه کرد: خدمات دیگری با عنوان خدمات تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار داده می شود که همچون آن می توان به پین گفتگو اشاره نمود. پیام رسانی که روزی میلیون ها بازدید کننده دارد پین گفتگو که بالای صفحه می گذارد می تواند برای معرفی کاندیدا مؤثر باشد. همین طور مقرر شده است در حوزه تبلیغات برای کاندیداها، ارسال انبوه پیام و حجم بالای پیام در پیامرسان نیز اقداماتی صورت گیرد. همین طور مقرر است یک سرخط پیامکی تعلق گیرد تا کسی که عضو کانال هست بتواند عضو کانال مربوطه هم بشود. از طرف دیگر پیامرسان ها برحسب ظرفیتی که دارند تلاش کردند که کاندیداها بتوانند در استانها نیز تبلیغات داشته باشند. تخفیفات حدود ۵۰ درصدی نیز در همین زمینه در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه پیامرسان ها هم اکنون آمادگی ثبت نام کاندیداها را دارند، اظهار داشت: هر کاندیدایی بعد از ورود در پنجره ملی خدمات هوشمند با یک پنجره جدید مواجه می شود که در آن فضای جدید اطلاعات حداقلی از کاندیدا گرفته می شود و بعد از آن ادمین کانال ها و تعداد کانال ها معرفی می گردند. در سازمان فناوری اطلاعات این اطلاعات کاندیدا را در اختیار پیامرسان ها قرار می دهیم به عنوان مثال کاندیدا پس از آن که معرفی گردید تیک آبی خودرا دریافت می کند و سایر موارد را طی می کند. این اطلاعات در سایت سازمان فناوری اطلاعات https: //ito.gov.ir/election که بتازگی راه اندازی شده و جزییات بیشتر در آن ذکر شده وجود دارد و می توانند به آسانی وارد پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شوند.
منبع: lazertag.ir
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب